חידוש והצערת העור

חידוש והצערת העור, לכן גם הפתרונות דורשים התייחסות למגוון הגורמים המעורבים בתהליך, הטיפולים הקוסמטיים,  הנחשבים ליעילים ביותר כיום מבוססים על שני מרכיבים עיקריים: פילינג >> המעודד את חידוש העור, ושנית, טיפולים המיועדים לשיקום העור. את הטיפול הפילינג למיניהם ניתן לסווג  בהתאם לשיטות שונות – פילינג מכני.

פילינג באמצעות לייזר או פילינג כימי ( שטחי, בינוני או עמוק)

סיווג חשוב הוא על פי מנגנון השפעת החומר הפעיל על רקמות העור:

הרס רקמות, המסת החומר הבין – תאי ( החומרים המתאימים למטרה זו הם חומצות האלפא הידרוקסיות), חומצות אלו פועלות וממיסות את “דבק” בין התאים. בדרך זו, הן גורמות להפרדת תאי האפידרמיס בעור ומאפשרות לתאים בשכבה הקרית לנשור.

המסת קרטין – המרכיב הפועל למטרה זו הוא החומצה  הבטא הידרוקסית (חומצה סליצילית). הקרטין הוא חומר חלבוני צמיג היוצר את הרקמה הקרנית בשכבת הפידרמיס של החומצה הסליצילית הוא חומר גבישי בעל אפקט
קרטוליטי. כלומר, היא מקלפת את תאי השכבה הקרנית. בנוסף, החומצה הבטא הידרוקסית, שנמנית על משפחה האספירין, היא בעלת פעילות נוגדת דלקת ואנטי בקטריאלית.

עידוד חלוקת תאי עור בזליים – למטרה זו יעיל במיוחד רטינול, אשר מזרז ומגביר את קצב חלוקת התאים הבזליים, ועל ידי כך מאיץ את התחדשות האפידרמיס, בנוסף, הרטנול מסייע לוויסות ייצור פיגמנט המלנין  בעור ופועל לתיקון נזקי עור מצטברים המופיעים לאחר חשיפה לשמש ולהבהרת פגמי פיגמנטציה.

פירוק חלבון – למטרה זו יעילים במיוחד הפילינגים  האנזימתיים, ובעיקר אלו המבוססים על אנזימים פרוטאוליטיים. אנזימים אלו מזרזים תהליכי פירוק של חלבון, בנוסף גם להם יש השפעה נוגדת דלקת.

לסיכום בעניין הצערת העור

מאחר שכל אחד מסוגי החומרים פועל במנגנון שונה ומבצע פעילות ייחודית, שילוב בין מספר חומרים מעלה את אפקטיביות הפילינג בחידוש העור, הוא יעיל במיוחד הוא שילוב בין חומצות אלפא ובטא הידרוקסיות, זאת משתי סיבות, ראשית, החומצה הבטא הידרוקסיות  פועלת לקילוף תאי השכבה הקרנית, ואלו החומצות האלפא הידרוקסיות  פועלות  להמסת החומר הבין תאי, כך ששילוב ביניהן גורם למעשה להחלשת הקשר בין התאים הקרנוציטים, ובמקביל, להמסת הקרטין עצמו, שנית, שתי קבוצות החומצות הללו משלימות זו את זו בתכונותיהן, שכן בעוד שהחומצות האלפא הידרוקסיות  הן הדירופיליות( אוהבות מים), הרי חומצה הסליצילית היא ליפופילית, לכן, הטיפול המשולב מאפשר להשיג אפקט מקסימלי בטיפול.

בנוסף, התכונות נוגדות הדלקת של חומצה הבטא הידרוקסי תורמות  תורמות להפחתת הגירוי מהטיפול, אפקט יעיל במיוחד ניתן להשיג באמצעות שילוב של רטינול לצד החומצות האלפא והבטא הידרוקסיות, שילוב זה יאפשר, במקביל להשלת תאי העור מתים, להאצת התחדשות האפידרמיס וגם ליעילות רבה יותר בהבהרת העור, בחורף- תקופה מצוינת לביצוע טיפולי הצערת העור!מומלץ לעבור סדרה של טיפולים, בין 4 ל-6, לתוצאות יותר  טובות, כמובן עם המשך השימוש. תכשירים קוסמטיים המתאימים בנושא הצערת העור.

איך אפשר לעזור?

    איך אפשר לעזור?

    למידע נוסף לגבי מוצרים וטיפולים השאירו פרטים וקוסמטיקאית מקצועית תיצור עמכם קשר